יום רביעי, 29 באפריל 2015

עוגת גבינה נקודות ג'לי



אימי ז"ל הייתה מכינה לרוב עוגות בחושות כי זה מה שאהבנו, לפעמים אבא שלי ז"ל הכין עוגות וזה קרה רק כשהשכנה הביאה עוגת גבינה, כי הוא רצה להרשים אותה. היא אהבה את הבחושות ואנחנו את עוגות הגבינה שלה. עד ש....אבא שלי ביקש ממנה מתכון!!! "מה באמת אתה רוצה להכין?זה לא פשוט, זה מאוד מסובך, אתה בטוח?"
טוב נו בסוף היא נתנה לו את המתכון... אבא הכין וכמובן העוגה יצאה הרבה יותר טובה ויפה. הוא לקח לה פרוסה (כי זה מה שנישאר) והשאר היסטוריה.
את המתכון המדויק לא קיבלתי, אני מניחה שרוב המתכונים מבוססים על גבינות שמנת או רגילות, אינסטנט, שמנת חמוצה וכו'.
זה המתכון הבסיסי והמוכר שלי ואני לא מחליפה אותו. הוא הכי קרוב למה שאכלתי בבית, רק את הציפוי אני משנה מדי פעם!!

מצרכים לתבנית בקוטר 26 ס"מ
מצרכים לבסיס
250 גר' עוגיות פתיבר בטעם שוקו
120 גר' חמאה מומסת

אופן הכנת הבסיס
טוחנים את הביסקוויטים במעבד מזון דק ומוסיפים את החמאה המומסת.
מערבבים היטב עד שכל החמאה נטמעת.
מניחים נייר אפייה בתחתית התבנית העגולה וסוגרים את התבנית. גוזרים את היתר.
גוזרים רצועות נייר אפייה ברוחב התבנית, מרפדים גם מסביב ומגביהים מעט את הנייר.
מעבירים את העוגיות עם החמאה ומהדקים (עם כוס).
מעבירים למקפיא עד להכנת הבלילה.


מצרכים לעוגת גבינה
6 ביצים מופרדות
1-1/4 כוסות סוכר
750 גרם גבינה לבנה 5% - לשים בתוך מסננת חצי שעה שתגיר נוזלים
3 מיכלים שמנת חמוצה 9% להניח  במסננת להגיר נוזלים
4 כפות שטוחות קורנפלור
3 כפות אינסטנט
2 שקיות סוכר וניל

אופן הכנת העוגה
לחמם תנור ל-180 מעלות.
למלא 3/4 תבנית של התנור במים, להכניס לתנור בחלק התחתון.
להקציף חלבונים עם כוס ורבע סוכר לקצף יציב אך לא נוקשה ולהניח בצד.
לטרוף את החלמונים עם הגבינה, שמנת חמוצה, סוכר ווניל, הקורנפלור, ואינסטנט עד שנוצרת בלילה אחידה.
לקפל את הקצף בעדינות לתוך בלילת הגבינה, לערבב היטב עד שכל התערובת אחידה וללא גושים.
להעביר את הבלילה לתבנית מעל לבסיס, לצפות את התבנית עם נייר כסף.
להניח בזהירות את התבנית בתוך תבנית המים שבתנור ולאפות חצי שעה בחום 180 מעלות.
לאחר חצי שעה, להנמיך את חום התנור ל- 120 מעלות ולאפות חצי שעה נוספת.
לכבות את התנור ולהשאיר את העוגה בפנים לצינון.

לציפוי
1 שמנת מתוקה 38%
1 אינסטנט וניל צרפתי
1/2 כוס חלב (כוס חד פעמית)
ג'לי בטעם אננס
1 כף מחית פיסטוק
2 כפות ריבת תות


אופן הכנת הציפוי
בקערת המיקסר מקציפים יחדיו אינסטנט, שמנת מתוקה וחלב לקצף יציב.
מכינים את הג'לי עפ"י ההוראות.
לפני שהג'לי מתייצב לגמרי ,מעבירים לבקבוקון עם פייה /שקית קטנה ועושים חור.
את מחית הפיסטוק מערבבים עם מעט מים חמים ומעבירים לשקית קטנה.
גם את הריבה מוהלים במעט מים חמים ,ומעבירים לשקית קטנה.


הרכבת העוגה
מורחים את הקצפת מעל ומיישרים. מזלפים נקודות עם ג'לי בטעמים ומעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות.












אם אהבת את המתכון לחץ/י ואשר/י את ה-LIKE

מתכונים נוספים שאת/ה עשוי/ה לאהוב

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...