יום שבת, 7 בנובמבר 2015

קציצות בקר עם אפונה וארטישוק

אם אני רוצה שאושרי(הבן שלי) יקדים את ביקורו, אני שולחת לו תמונה מהתבשיל הזה. הבחור אנין טעם אוכל כל מיני מאכלים בכל המקומות בעולם ולבסוף שואל "אימא מה קורה?אז אני מבינה שהוא מתגעגע לתבשיל האהוב עליו. בדר"כ אני מכינה עם אפונה, גזר ,תפוחי אדמה,הפעם הוספתי ירקות שונים, טעים בכל מקרה.

לקציצות
500 גר' בשר בקר טחון
1 בצל
חופן כוסברה
1 כפית ראס אל חנות
1 כפית מלח
1 כפית כורכום
1/2 כפית פלפל לבן
1/4 כפית קינמון (אל תוותרו )
1 ביצה
לרוטב
1 בצל גדול חתוך לפרוסות
1 כפית כורכום
3 עלי סלרי עם העלים קצוצים דק
3 כפות שמן
מלח
פלפל שחור גרוס
2 כוסות פולים (סנפרוסט)
2 כוסות אפונה(סנפרוסט)
 חבילת ארטישוק (סנפרוסט)
2 כוסות מים
אופן ההכנה
במעבד מזון קוצצים כוסברה ובצל
מוסיפים לקערה עם הבשר והתבלינים מערבבים היטב ומניחים בצד עד להכנת הרוטב.
בסיר רחב מחממים שמן ומוסיפים את הבצל מטגנים עד להזהבה מוסיפים סלרי עם העלים ,מתבלים בכורכום,
מלח, פלפל ומערבבים ממשיכים לטגן עוד כ-5 דקות.
מוסיפים שתי כוסות מים ומביאים לרתיחה.
ממלאים את ראשי הארטישוק ואם נשאר מכינים קציצות ומעבירים לסיר,מנמיכים להבה ומבשלים כחצי שעה.
מוסיפים את הפולים והאפונה מתקנים תיבול אם צריך, ומבשלים עוד כרבע שעה.

***אפשר לטגן את הקציצות לפני הוספה לתבשיל

אם אהבת את המתכון לחץ/י ואשר/י את ה-LIKE

מתכונים נוספים שאת/ה עשוי/ה לאהוב

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...