יום ראשון, 21 בפברואר 2016

חומוס אסלי עם פטריות וצנוברים




כשאלמוג החל השנה את לימודיו בבראודה (הנדסת תוכנה)נכנסתי לכוננות מטבח הכנתי תוכנית עבודה מה הוא אוכל כל יום ובכל שעות היום!!!חשבתי קודם כל מה להכין שאפשר יהיה להקפיא ועדיין יהיה טעים בדיוק כמו שאלמוג אוהב? אבל....מחשבות לחוד ומציאות לחוד שבועיים אחרי ....אלמוג מרוצה ובכל יום מכין מטעמים ותוספות ליד המנות העיקריות ...שולח לי תמונות ואני מתפעלת ומרוצה כאחד...הבחור אוהב לבשל!!!אנין טעם ברמות אחרות ולא מתפשר למרות שהתנאים במגורי הסטודנטים לא משהו ....להכנת תבשילים מיוחדים ומסובכים בשבוע שעבר כשקיבלתי את התמונה בצ'ט הייתי בשוק!!!!הילד הכין ממרח חומוס לא תוספת לממרח המוכן ....חומוס אמיתי אסלי אתם מבינים???קנה חומוס גרגרים ,השרה יום לפני,טחן,תיבל,טיגן בצל ופטריות מה אני יגיד לכם? נחת החבר שלו לחדר מרוצה ואני מקבלת רשימת קניות בכל שבוע תראו בעצמכם!!!!


ממרח חומוס אסלי
500 גר' חומוס (מיה) מושרה לילה לפני
1 כוס טחינה גולמית מאיכות טובה
מיץ סחוט מ-1 לימון קטנים
3 שיני שום
1/4 כפית כמון
מלח

לתוספות
1 בצל סגול חתוך לקוביות
1 קופסה פטריות שמפיניון חתוכים לפרוסות
1 כפית סוכר דמררה
חופן צנוברים
אריסה
מלח
פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה


משרים את החומוס למשך הלילה בהרבה (2-3 ליטר) מים. בחורף אפשר להשאיר בחוץ.
בבוקר שוטפים היטב, ומשרים לעוד מספר שעות במים נקיים.
שוטפים את הגרגרים שוב, עד שהמים שקופים, מסננים ומכניסים לסיר עם מים נקיים בגובה של כ-5 ס"מ מעל לגרגרים.
מבשלים את החומוס ללא מלח מוסיפים את השום - מביאים לרתיחה, מקטינים קצת את האש ונותנים לגרגרים
להתבשל כשלוש שעות לפחות (לא שמתי סודה לשתייה /אבקת אפיה)
עד שהגרגרים מתרככים
שוטפים במים קרים ומעסים קצת את הגרגרים בידיים עד לכל הגרגרים נקיים מקליפות
מניחים לסיר להתקרר לאחר מכן שופכים את גרגרי החומוס וחלק מהנוזלים שנשארו למעבד מזון
מלח,לימון,כמון,כשהתערובת הופכת למחית מוסיפים טחינה.
טוחנים כשתי דקות עד לקבלת מרקם דייסתי. אם העיסה נראית סמיכה מדי מוסיפים מעט נוזלים
מהסיר וממשיכים לטחון עד למרקם הרצוי.

להכנת התוספת

חותכים בצל לרצועות ומטגנים במעט שמן קנולה מוסיפים סוכר וממשיכים לטגן עד להשחמה
מוסיפים פטריות מלח פלפל ומקפיצים עוד כ-10 דקות מוסיפים צנוברים מערבבים שתי דקות

להגשה
מסדרים על צלחת את החומוס מעל את התוספת ואריסה מעט פפריקה וכמון ...ככה אני אוהב!!

****אכלנו את הממרח גם למחרת והיה טעים

בתיאבון

*****האם הצטרפתם כבר לדף הפייסבוק שלי: "יפצ'וק מבשלת ואופה"?



אם אהבת את המתכון לחץ/י ואשר/י את ה-LIKE

מתכונים נוספים שאת/ה עשוי/ה לאהוב

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...